چیزدونــــــــــ

صندوقچه علم

چیزدونــــــــــ

صندوقچه علم

  • ۰
  • ۰

زیباترین آبشار

آبشار ویکتوریا یا به زبان محلی “موسی اوآ تونیا” ( به معنای مه خروشان) در جنوب آفریقا و روی رودخانه زامبزی مابین کشورهای زامبیا و زیمباوه واقع شده است.

رعد و برق و بخارهای حاصله از آبشار جزو بدیع ترین مناظر طبیعی دنیا به شمار میرود. همچنین این آبشار با وجود ارتفاعی در حدود ۱۰۸ متر و عرض ۱۷۰۸ متر بزرگترین آبشار دنیا محسوب میشود. در ماه های فوریه و مه بعلت طوفانی بودن هوا چندان به گردشگران توصیه نمیشود که به این منطقه سفر کنند. در مقابل از اوایل ماه نوامبر هوا آرام و بسیار دیدنی خواهد شد. دو شهر در اطراف این آبشار وجود دارد. یکی در قسمت شرقی که آبشار ویکتوریا نام دارد و در ساحل جنوبی رودخانه زامبزی در زیمباوه واقع شده است. دومین شهر لیونگستون میباشد که به نام کاشف آبشار نامگذاری شده و شهری مستعمراتی و تاریخی است. این شهر در ۱۰ کیلومتری جنوب رودخانه زامبزی قرار دارد.

هر کدام از این شهر ها دارای پارک و حیات وحش طبیعی است که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اند. حیات وحش این مناطق شامل گونه های فراوانی از فیل، بوفالو، زرافه، و نوعی میمون خاص است. همچنین در این مناطق آهو و شیر و پلنگ نیز مشاهده شده است. در قسمت بالایی رودخانه جمعیتی از اسب های آبی، کروکودیل،باز، عقاب سیاه و حواصیل و انواع مرغابی ها زندگی میکنند. همچنین به دلیل جنگل های استوایی و آب و هوای بارانی فرصت رویش پوشش های گیاهی مناسبی از جمله چوب ماهون، آبنوس، نخل خرمای وحشی فراهم شده است.

Victoria Falls in Zimbabve

  • ۹۴/۰۵/۲۴
  • علی صالحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی